Easy Fly Twisty model 2012 |
Pro letošní sezonu jsou připraveny nové modely draků Twisty. Draci se vyrábějí ve velikosti 8m a 10m, dále přibyla nová 12-ka a následně bude připravena velikost 9m. Testovány byly velikosti 8 m, 10m a krátce 12m, který se právě připravuje do finální výroby.
Vývoj modelů 2012 prošel další inovací, výkon u nové Twisty 10 se částečně zvýšil. Změnou profilu se celé křídlo zrychlilo, s drakem se dá ještě lépe vygenerovat tah ve velmi slabém větru než předtím. Okamžitě je poznat odlehčení na baru, ovládání je celkově měkčí a sportovnější. U nového modelu Twisty 2012 velikost 10 je ovládání draka podobné s menší velikostí Twisty 8m. Ideální pro jezdce co preferují delší dobu pojezdu - menší únavu rukou.
|
Celý článek...
|
|
Test kite Easy Fly 10m/2011 |
Nový model Twisty 10 je uzavřená komora, která je určena pro použití jak na souši tak vodě. Specifikem této konstrukce je možnost uzavření pomoci zipu. Po uzavření se nedostane do profilu křídla voda. Pokud jsou zipy otevřené – na souši se zjednodušuje přistávání draka stejně jako u otevřené komory. Drak se okamžitě odtlakuje a není po přistání za brzdu neklidný. Zmenšuje se tah, který je nutno pro přistání za brzdu vynaložit.
Testování probíhalo v různých větrných podmínkách a doba strávená na tomto modelu byla více než 70 hodin. Pokud jezdec vyžaduje maximální výkon a perfektní stabilitu, doporučuji nechat zipy stále uzavřené, ve slabém větru okolo 3/4m to přidává na výkonu. Výkon Twisty 10 je velmi dobrý, při porovnání s nafukovacím drakem SLE konstrukce je srovnatelný s velikostí 12/13m. Twisty 10 je srovnatelná s komorovými draky ostatních značek velikosti 12m. Větrný rozsah draka je zcela individuální a záleží na hmotnosti jezdce a jeho dovednosti.
|
Celý článek...
|
|
Test kite NKB Fuse / Evo 2010 |
NKB nabízí ve své produkci nový model kite Fuse, který jsem porovnával s modelem Evo. Testy byly prováděny pouze na sněhu a to v různých větrných podmínkách. Oba kite byly ve velikosti 12m. Hlavním zaměřením bylo zjistit rozdíly mezi těmito modely a celkový dojem. Fuse - tento model se dá použít na 4 a 5 lajnovém baru. Ve vývazu jsou speciální dorazy, které fungují až po úplném puštění baru. Tento vyvinutý systém umožňuje kite zbavit ještě více výkonu než u běžného 4line baru. Pokud drak přistane bánem na sníh a pustíte bar, dostane se do velmi podobné polohy jako při použití 5-té bezpečnostní šňůry. S tímto systémem jsem se zatím u žádného výrobce nesetkal. Tuto vlastnost určitě ocení především začátečníci a jezdci se slabší konstitucí. Celá konstrukce draka působí lehkým dojmem.
|
Celý článek...
|
|
Letošní zimu jsem poprvé otestoval obojživelníka od firmy Easy Fly model Twisty 8,0m. Jedná se o uzavřenou komoru, která má v nasávacích otvorech všité zipy, které se podle potřeb dají uzavřít. Pokud někdo preferuje podobné přistávání jako u otevřené komory, doporučuji nechat zipy otevřené. Celkový test draka dopadl nad mé očekávání, ačkoliv se jedná o draka ve velikosti 8,0 drak vykazuje tah a výkon jako 10,0 u konkurenčních zanček. Absolutní čistota letu a zatáčení toto je přednost Twisty 8,0. Drak okamžitě reaguje na povel jezdce, velmi citlivě funguje depower, který je naprosto srovnatelný s nafukovacím hybridním drakem. Drak je mimořádně rychlý, tuto skvělou vlastnost jsem využil při testu na vodě, kde se velmi efektivně dá s drakem "nakvedlat". Po rozjetí drak vytváří velmi stabilní tah na kraji okna, pokud přifoukne okamžitě reaguje a táhne stále dopředu! Ani v silných poryvech nestrhne po větru, čímž se stává z draka idealní stroj jak pro ježdění na sněhu, trávě, tak na vodě. Stabilita draka je naprosto úžasná. Nikdy neklapou uši, ani se neodtlakovávají jako u jiných značek. Vrchlík je naprosto perfektně natlakován, při plném zdepowerování draka nedochází ke zmenšení stability vrchlíku a stále jde drak perfektně řídit.
|
Celý článek...
|
|
Letos se nám dostal do rukou velmi zajímavý kousek Waiman, kterého jsme řádně podrobili našemu testu. Celý test byl prováděn zatím jenom na sněhu a to ve větru 4-6, 6-8, 10-24 m/s. Celkem jsem se věnoval testu přes 40 hodin jízdy na modelu 9,0m.
Po nafoukání draka jsem okamžitě zjistil, že jde o Delta shape. Foukání
draka zabere velmi malou dobu protože výztuhy (3ks) mají velmi malý
průměr. Přední bán je uprostřed podobný svým průměrem běžnému
standardu, konce se velmi konicky zužují, bán je celkově velmi
zaoblený. Na předním bánu jsou tři přípojné body pro různé úrovně
nastavení draka. Body ovlivňují jak rychlost, tak charakteristiku
zatáčení. Řídící šňůry je možno připojit na tři body, tohle ovlivňuje
rychlost, přímou odezvu na draka a možnost nastavení učenosti depoweru.
|
Celý článek...
|
|
|
|