Test kite NKB Fuse / Evo 2010 |
NKB nabízí ve své produkci nový model kite Fuse, který jsem porovnával s modelem Evo. Testy byly prováděny pouze na sněhu a to v různých větrných podmínkách. Oba kite byly ve velikosti 12m. Hlavním zaměřením bylo zjistit rozdíly mezi těmito modely a celkový dojem. Fuse - tento model se dá použít na 4 a 5 lajnovém baru. Ve vývazu jsou speciální dorazy, které fungují až po úplném puštění baru. Tento vyvinutý systém umožňuje kite zbavit ještě více výkonu než u běžného 4line baru. Pokud drak přistane bánem na sníh a pustíte bar, dostane se do velmi podobné polohy jako při použití 5-té bezpečnostní šňůry. S tímto systémem jsem se zatím u žádného výrobce nesetkal. Tuto vlastnost určitě ocení především začátečníci a jezdci se slabší konstitucí. Celá konstrukce draka působí lehkým dojmem.
Foukání je zajištěno centrálním ventilem, což samozřejmě zlepšuje
komfort. Fuse je schopný lítat ve slabším větru, toto je podle mého
zjištění dáno hlavně váhou celé konstrukce. Fuse je schopný vylítnout
více na kraj okna, při větru který se blíží k hranici jeho
použitelnosti nestrhává po větru a nevyžaduje větší tlak na bar ani při
plném depoweru. Co mě velmi překvapilo, je schopnost dobré odezvy při
řízení a to při zcela depowerovném kitu. Skoky jsou pozvolné a plynulé.
Celkový dojem je výborný free – ride až wave kite. Start draka je
dobrý, oproti Evu nemá schopnost autorelauchu. Evo budí hned po
nafoukání velmi pevnou až předimenzovanou konstrukcí. Tvar zůstal
stejný – delta shape. Vrchlík má různé zpevnění a výztuhy, kite se dá
navázat na 4 nebo 5 line bar. Po celou dobu testu jsem používal 4line
bar, dle mého zjištění funguje na 100%. Absence 5-té lajny je pouze pro
bezpečnost a přistávání, v žádném případě neovlivňuje tuhost
konstrukce. Evo nemá centrální nafukovací ventil jako Fuse. Letové
vlastnosti draka jsou dosti rozdílné, drak působí agresivním dojmem
Tuto vlastnost určitě využijí ambiciózní jezdci s freestyle zaměřením.
Skoky jsou velmi dynamické až agresivní, drak perfektně nese. Svahování
na sněhu je naprosto ideální, stačí přitáhnou bar ve skoku – drak
okamžitě stoupe. Při silném větru je třeba více síly a tahu na bar. Tah
na baru oproti Fuse je dosti rozdílný, na můj vkus velký. Podle názorů
lidí co jezdí pouze značku NKB jde spíše o zvyk. Rychlost kite je ve
velikosti 12 perfektní, oproti Fuse vyšší. Startování je velmi
jednoduché, po pádu je kite připravený na kraji okna k okamžitému
odstartování, stačí zatáhnou za bar. Tato vlastnost je typická pro
Delta shape. Výkon Eva 12 je oproti Fuse 12 vyšší a je to znát hlavně
při skocích. Depower draka je strmější-Evo umí přidat a ubrat na
kratší vzdálenosti pohybem baru než Fuse. Pokud hledáte nadupaného
draka s výkonem bude Evo dobrou volbou. Jste - li spíše pro free-ride,
nebo pro ježdění ve vlnách doporučuji Fuse. Fuse určitě ocení také
začínající kiterky, které preferují lehkost kite a malý tah na baru.
|